Zerbitzu publikoak (Ferreira)

Galdera: Zerbitzu pribatizatuak

Teknikariak eta kudeaketako eta administrazio eta zerbitzuetako langileak atalean, honako hau jasotzen da: “Erreferentziako plantilla eta lanpostuen balorazioa: erreferentziako plantilla definituko dugu, lanpostuen deskribapena eguneratuz prestakuntza, ikerketa, transferentzia eta nazioartekotze erronka berriei erantzuteko espezializazioa lortuz.” Eta “Plantilla handitzea: zerbitzu estrategikoetan espezializatutako langileen plantilla % 50 handituko dugu, unibertsitateak prestakuntza, ikerketa, transferentzia eta nazioartekotze erronkei modu egokian aurre egin ahal izan diezaien.”

Egun, EHUn ematen diren zerbitzu asko kanpoko enpresek ematen dituzte: IKTkoak, CAU, mantenimendu zerbitzuak, medikuntza-arreta, garbiketa… Zerbitzu horietako asko EHUko langileekin eman ahal izango lirateke, zerbitzu puntualak ez baitira.

Erreferentziako plantilla definitzean kontuan hartuko dituzue langile propioekin eman ahal diren zerbitzu horiek, horren arabera beharrezko lanpostuak sortzeko?

Zentzu horretan, aspaldidanik pribatizatuta dauden eta EHUtik eskaini daitezkeen zerbitzuen publifikatzea bultzatuko duzue?

ERANTZUNA

UPV /EHUko langileek garbiketa-zerbitzuak emateak hainbat zailtasun ditu. Arrazoi nagusietako bat langileen subrogazioari lotutako lege- eta administraziokonplexutasuna da. Indarrean dagoen araudiaren arabera, erakunde batek aurrez kanporatuta zegoen zerbitzu bat zuzenean bere gain hartzea erabakitzen duenean, enpresa kontratistako langileak subrogatzera behartuta egon daiteke, eta horrek berekin dakar langile horiek eskuratutako lan-betebehar eta eskubide guztiak bere gain hartzea.

Gainera, garbiketako langileak zuzenean kontratatzeko, plantilla asko berregituratu beharko litzateke, eta lanpostu espezifiko berriak sortu unibertsitateko Lanpostuen Zerrendan (LPZ). Prozesu hori konplexua izateaz gain, garestia ere izan daiteke, eta denbora behar izan daiteke, zerbitzuaren eraginkortasunari eta eraginkortasunari eraginez. Hori dela eta, unibertsitateko garbiketa-zerbitzuak kanpora ateratzea erabaki zen, eta horrek malgutasun eta efizientzia handiagoa ematen du zerbitzu horien kudeaketan, eta, aldi berean, lan-araudiak eta emandako zerbitzuaren kalitatea betetzen direla ziurtatzen du.

Enpresei eskatzen zaizkien mantentze-zerbitzuak beharrezkoak izaten dira, ezagutza teknikoak eta esperientzia espezifikoa eskatzen duten gai espezializatuak dakartzatelako. Zeregin horien artean egon daitezke ekipo konplexuak, teknologia aurreratuko sistemak edo azpiegitura kritikoak mantentzea, eta horiek ezin dira behar bezala kudeatu profesional gaituen esku-hartzerik gabe.

Eta IKTei dagokienez, jakina, kontuan hartuko dira erreferentziazko plantilla egiteko, eta plantilla handitu daitekeen neurrian, langile propioekin eskaini eta mantendu daitezkeen zerbitzuak handituko dira.

Galdera: Kudeaketa akademikoko sistema

Eraldaketa digitala atalean, honako hau jasotzen da: “GAUR: kudeaketa akademikoko sistema moderno, erabilgarri eta irisgarria jarriko dugu abian, egungo premietara egokitua eta etorkizunean sor daitezkeen beharrei aurre egiteko prestatua.”

Nork garatuko du sistema berri hau? Kanpoko enpresa batek? Saiatuko zarete EHUko profesionalen bitartez aplikazioa garatzen eta kudeatzen?

ERANTZUNA

Euskal Herriko Unibertsitateak 9 langile ditu aplikazioak garatzen. Ezinezkoa da funtzionalki osatua, modernoa eta kalitatezkoa den unibertsitateko kudeaketa akademikoko sistema bat garatzea 9 pertsonarekin. Are gehiago, kontuan hartuta pertsona horiek ezingo luketela sistema berriaren garapenean bakarrik jardun, unibertsitatean erabiltzen diren sistema informatiko guztiak mantentzen eta eguneratzen jarraitu behar baita. Pertsona horiek ahalik eta inplikazio handiena izango dute sistema berriaren garapenean, haren kudeaketaz eta mantentzeaz arduratu ahal izateko, egungo kudeaketa-sistemarekin egiten den bezala.

Galdera: Zerbitzu digitalen plataforma bateratua

Eraldaketa digitala atalean, zerbitzu digitalen plataforma bateratua garatzea proposatzen duzue, unibertsitateak ikasleei, IRIei eta TEKAZELei eskaintzen dizkien zerbitzu guztietarako sarbidea bateratuko duena.

Nork garatuko du sistema berri hau? Kanpoko enpresa batek?

ERANTZUNA

Sarbide bateraturako plataforma garatzeak, mantentzeak eta eguneratzeak ekarriko duen lan-kargari buruz egindako kalkuluak aukera emango luke unibertsitatearen berezko baliabideekin bere gain hartzeko, eta, beraz, ez da aurreikusten kanpoko enpresa batera jotzea.

Galdera: Software librea eta zerbitzuen kanporatzea

Eraldaketa digitala atalean software librearen aldeko neurri batzuk proposatzen dituzue. Hala ere, azken urteetan ikasleen eta langile gehienen helbide elektronikoen postontziak migratu dira eta bideokonferentziak egiteko zein lankidetzarako tresnak Office 365 plataformara bideratu dira, Microsoft multinazionalaren eskutan jarriz. Horrek, EHUko kideen datuen segurtasuna kolokan jartzeaz gain, multinazional horrekiko menpekotasuna nabarmen areagotu du eta kostu handia suposatuko du (menpekotasuna hain handia izanda, ezin izango da ezarriko dituzten kontratuen prezioei ezetz esan).

Zerbitzu publikoen defentsan eta EHUko autonomiaren defentsan, hurrengo errektore izatekotan, azken urteetan hartutako erabaki horietan atzera egitea bultzatuko duzue, EHUko menpekotasuna gutxitzeko eta ahalik eta zerbitzu ofimatiko gehien EHUko baliabide propioekin emateko?

ERANTZUNA

Lehenik eta behin, galderaren enuntziatuan okerreko baieztapen bat zuzentzea komeni da. Postontziak Office 365 plataformara migratzeak UPV/EHUko kideen datuen segurtasuna arriskuanjartzen duela esa ten da. Hori ez da egia, erabiltzaileen informazioa eta datuak babesten dituen kontratu bat baitago, informazio guztia Europar Batasunean kokatutako zerbitzarietan biltegiratzen dela eta Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra betetzen dela ziurtatuz. Hau da, mundu osoan datuen babesari buruzko legerik bermatzaileenetako bat betetzen da.

Eta galderari erantzunez, aukeratuak izanez gero, tresna eta zerbitzu informatiko moderno, seguru eta funtzionalak eskainiko dizkiogu unibertsitate-komunitateari, lankidetza, produktibitatea eta UPV/EHUk eskaintzen duen zerbitzu publikoa areagotzeko eta errazteko.

Horregatik, gure konpromisoa da software librearen erabilera esploratzen eta sustatzenjarraitzea, betiere eskaintzen diren tresnak unibertsitate-komunitatearen benetako beharretara egokitzen direla eta tresna horiek martxan jartzea, eguneratzea eta mantentzea bideragarria eta jasangarria dela ziurtatuz.

Konpromiso hori islatzen duten hainbat adibide ditugu: azken bi urteetan, Europako funtsetako 1.500.000 € baino gehiago inbertitu ditugu software libreko tresnen garapenean; lanpostuetan erabaki daiteke zein sistema eragile erabili; zerbitzuak ematen dituzten zerbitzariek RedHat sistema eragilearekin funtzionatzen dute nagusiki; eGela ikaskuntzari laguntzeko plataforma, Moodle-n oinarritzen da; Web korporatiboaren eduki-kudeatzaile gisa Liferay erabiltzen da; eta ordenagailu korporatibo guztietan Libreüffice ofimatika pakete defektuz instalatzen da.