Prebentzio Zerbitzua (Ferreira)

    Galdera

    Urteak daramatzagu UPV-EHUko Prebentzio zerbitzuaren gutxinakako desagerraraztea ikusten. Arazoak daude UPV-EHUn medikuak eta erizainak kontratatzeko, eta orain arte hartu izan diren neurri bakarrak zerbitzua pribatizatzera eraman dutenak izan dira, horrek ekarri duen kalitate eta gertutasun galera nabarmenarekin. 

    Ba al duzue pribatizazioarekin bukatzeko eta egoerari konponbidea emateko asmorik? Egoera larri honen aurrean zer aurreikuspen dauzka eta zer neurri hartuko du zuen taldeak?

    Erantzuna:

    Guztiok dakigunez, unibertsitateak zailtasun handiak ditu enpresako medikuak kontratatzeko, beste erakundeei gertatzen zaien bezala, eta hori hainbat faktoreren ondorio da; besteak beste, profesional horien eskari handia sektore publikoan eta pribatuan, eta beste espezialitate mediko batzuekiko lehia. Gainera, enpresako medikuentzako prestakuntza espezifikoaren eskaintza mugatua da, eta horrek egoera larriagotzen du.

    Hala ere, uste dugu posible dela egoera horri buelta ematea eta Prebentzio Zerbitzua hobetzea pribatizaziora jo gabe. Horretarako, neurri hauek proposatzen ditugu:

    – Prebentzio Zerbitzu Propioa indartzea, bertako osasun-langileen kontratazioa areagotuz, eta zerbitzuak eraginkortasunez eta eraginkortasunez jarduteko beharrezkoak diren giza baliabideak dituela ziurtatuz.

    – Erakunde publikoekiko lankidetza: Beste osasun-erakunde publiko batzuekin lankidetza-akordioak egitea, baliabideak eta ezagutzak partekatzeko.

    – Azpiegituran eta teknologian inbertitzea: azpiegiturak hobetzea eta prebentzio zerbitzua teknologia aurreratuarekin hornitzea, haren funtzionamendua optimizatzeko eta kanpo-zerbitzuekiko mendekotasuna murrizteko.

    – Etengabeko prestakuntza eta gaikuntza: Prebentzio Zerbitzuko langileentzako etengabeko prestakuntza- eta gaikuntza-programak ezartzea, laneko osasunaren eta segurtasunaren arloko praktika eta aurrerapen onenak egunean dituztela ziurtatuz.

    – Parte-hartzea eta gardentasuna: Prebentzio Zerbitzuarekin lotutako erabakiak hartzean unibertsitate-komunitatearen parte-hartzea sustatzea. Hartutako neurriei eta lortutako emaitzei buruzko komunikazio irekia eta gardena izatea.

    Ziur gaude neurri horiek kalitate handiko eta hurbileko zerbitzu bat eskaintzea ahalbidetuko dutela, unibertsitate-komunitate osoari mesede eginez. Ikuspegi positibo eta kolaboratiboarekin, egungo erronkak gainditu eta etorkizun hobea eraiki dezakegu UPV/EHUko Prebentzio Zerbitzuarentzat.